Sol, vind och vatten

Tillbaka hemma efter några sköna dagar på västkusten. Första stopp var Lysekil där vi frossade i skaldjur och fisk både till lunch och kvällsmat, lite jordgubbar och mjölk slank också ned. Åt bland annat en fantastisk fisksoppa på Bengts Fisk i hamnen, kan verkligen rekommenderas.









Sen drog vi vidare till Ugglarpscamping utanför Falkenberg. Där blev det en del bad i de roliga vågorna och lite sol när vi hittade lä, kvällstur till Ullared för lite allmän shopping av bra-att-ha saker och en hel del hästtillbehör. Ett besök på Varbergsfästning hann vi också med. Vi såg Bockstensmannen och Ötzi, den 5000 år gamla mannen som var infrusen i Alperna. Tycker om att göra sådana saker men har svårt att få med maken och dottern (de gillade det dock när de väl kom dit). Bokstensmannen fick man inte fotografera men fästningen hade en fin liten örtagård där ljuvliga stockrosor växte.




Överallt ser jag skyltar om små inredningsffärer, antikt och kuriosa och vet ni, inte en enda affär var jag inne i! Det stämde liksom aldrig med vårt tidschema och övriga gör hellre annat. Jag tror jag får ge mig ut på en egen tur eller med några likasinnade.




En vacker kopp choklad

Lite skadad är man nog. När jag kommer till en camping, in på en restaurang eller cafe börjar jag direkt fungera på hur jag skulle vilja göra om, förbättra och inreda det. Om man ändå ska ha  ett litet matrum för campinggästerna, varför inte göra det snyggt och hemtrevligt? Jag äger i mina drömmar både campingplats, hotell, café och restaurang där jag renoverar, piffar och tänker ut förbättringar. Är det fler som är som jag?


Kommentarer
Postat av: Vita hjärtan

Vi var på fästningen i VArberg förra året, så himla fint.

Ring mig bara när du är sugen på inredningsshopping...!!! Nämligen likadant i min familj =)



Kram Annemari

2009-07-27 @ 22:50:43
URL: http://vitahjartan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0