Blå, blå saker jag gillar...

I går blev en jobbar dag också, men vi hann med lite tårta mm på em då delar av släkten kom för att uppvakta sonen. Vi har äntligen städat av vår altan ordentligt och yngsta dottern har plockat fram olika lyktor och prydnadsaker mm  som hör sommaren till. På bordet står ett fat med stenar och glas "ägg" i härligt blå toner. Ett par koraller från en resa ligger också med. Detta fat är sommar för mig. Vid altanstolpen ligger blåa klot som jag fått av barnen för flera år sedan, några stenar och en ljuslyckta. Trivs jag också med.









Insåg att 1 maj var det 20 år sedan vi la tegel på vårt hus, många vänner hjälpte oss, både med takläggning och barnvakt (Minns du Annmarie?) och vi fikade i solen och åt pizza hos nuvarande Teenhultsfamiljen. Det är kul att jobba många tillsammans, tänkte på det när vi hade stallets arbetsdag också.






Idag har vi tagit det lite lugnare, men jag har i alla fall hunnit med att fixa den gamla ramen som jag skulle fräscha upp. Bilder kommer så snart den torkat och målningen är monterad

Kommentarer
Postat av: lina

vad fint det blev med faten :)



Kram Lina

2009-05-03 @ 20:01:01
URL: http://linasinredningblogg.blogg.se/
Postat av: lina

Hehe ja det är jag :) Man kan hitta så mycket fina fynd där :)



Ha en bra vecka du också :)

2009-05-03 @ 21:05:06
URL: http://linasinredningblogg.blogg.se/
Postat av: Lina

hi, hi =)Jag har oxå sådana klot som du har fast svart, tycker det är fint som ute dekoration.

Ha en bra vecka! Kram Lina

2009-05-03 @ 21:21:10
URL: http://homebylina.blogspot.com
Postat av: MIa

Hej hej

Oh, ni la om ert tak för 20 år sen... Vi ska lägga om vårat i år! Usch, ingen billig historia, men det måste ju göras... Kommer nog uppdateringar på detta i min blogg i sommar =)

Jo, i min kista har vi alla våra sällskapsspel. Det är smidigt. Bra förvaringsutrymme och smidigt att komma åt när man umgås.

Vad fint det var med det blåa. Jag ÄLSKAR blått. Ska nog härma dig kanske =)



Kram kram Mia

2009-05-04 @ 11:05:28
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/
Postat av: Ingegerd

Funderade på om du skrivit alldeles fel med 20 år men inser att du har rätt. Ruskigt att tiden går så fort. . . Tänker mej dom husen som nybyggda, men de e ju snart 14 år sen vi flyttade och antar att inte tiden stått stilla i Laxå heller.

Ha de gott kram kram

2009-05-04 @ 20:38:46
Postat av: designhappens

Visst är det väl otroligt med 20 år, det konstiga är ju att vi inte blir äldre ler

Det blev ingen Sverigekaka till valborg, får hoppas på kristi Himmelsfärd, om det blir en cykeltur till Sandviken.....

2009-05-04 @ 20:55:54
URL: http://designhappens.blogg.se/
Postat av: Vita hjärtan

20 år sedan......tiden går så fort. Pratade härom dagen om att det är 21 år sedan Per och jag blev ihop och då satte han kaffet i halsen :-) Men precis som du skriver så är det bara barnen som blir äldre, vi är fortfarande lika gamla!



Kram Annemari

2009-05-04 @ 22:19:53
URL: http://vitahjartan.blogspot.com
Postat av: Malin Inspiration & design

designhappens; Tack, vad glad jag blir av ditt "ros". :)Nej, jag uppfattade inte alls din kommentar så. Jag förstod precis vad du menade. :)Nu har jag återfått lite lust och energi till att fixa igen, det är bara det att plånboken inte tillåter alla gånger. Men man får göra det bästa av situationen. I dag har jag t ex varit uppe på vinden och "gratisshoppat" lite. ;) Nu ska jag ut i trädgården och fixa med resten av ogräset och få lite sol på mig. Hoppas solen skiner på dig också! :) Kram kram



Åh, jag vill med ha koraller! :)

2009-05-10 @ 14:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0