Cykeltur och ljuvliga liljekonvaljer

Idag har vi, traditionsenligt, cyklat upp till våra sommarstugor. Vi, brukar vara jag, min syster, mamma och barnen och ev nån mer hågad, det har vi gjort i snart 20 år.  De flesta av manssidan kommer efter med bil... I år blev vi några nytillkomna då bror och svägerska hängde på ihop med deras lille son. Det är en cykeltur på ca 2 mil och det tar en liten stund. Men naturen är vacker och vi hörde göken. Vi stannade vid en källa som jag inte visste fanns, och drack gott källvatten.





Bokstavkex och AKO kolar var också bra som uppmuntran till både små och stora. Väl framme fikade vi med alla övriga (Vi saknade Sverigekaka...) och sedan pysslade vi med lite olika saker. Yngsta dottern roade småkusinerna, de gungade, lekte runt och provade också på fiskelyckan. Fram emot 16-tiden drog vi oss hemmåt. Cyklandes, därav en något öm bakdel,: Fyra mil märks när man inte annars cyklar så mycket. Backen vid vår stuga är överfull med liljekonvaljer och vi plockade några med oss hem får att kunna njuta av doften. Ha en trevlig kväll!


Kommentarer
Postat av: Lina

Åh, liljekonvaljer doftar ljuvligt! Förstår att du har öm bak efter 4 mil, bra jobbat =)Nu får du vila ut i soffan...det ska jag göra, i morn skriver jag tentan vid 13 efter det blir det soffan igen... =))

Ha det gott! kram Lina

2009-05-21 @ 19:51:50
URL: http://homebylina.blogspot.com
Postat av: Lina

Tack! Jag är helt beroende av honom och litar på att han finns vid min sida! Kram Lina

2009-05-21 @ 20:27:18
URL: http://homebylina.blogspot.com
Postat av: Johanna

Det var en trevlig dag!

Postat av: Ingegerd

Låter som en mkt trevlig dag, förutom att det verkar jobbigt att cykla :)

Vi har dragit igång renovering nu, rivit ner några väggar så det är helstökigt på övervåningen, men hoppas att det ska bli riktigt fint så småningom. Ha de gott

Kram Ingegerd

2009-05-24 @ 14:33:42
Postat av: designhappens

Det var som sagt bara Sverigekakan som fattades... Vad ska det bli av er renovering? Måste verkligen få till ett besök!!!!!/ Kram Maria

2009-05-24 @ 14:48:39
URL: http://designhappens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0