Lite loppisfynd, fixande och födelsedag

Ännu en ledig dag! Tillbringade hela dagen i går utomhus (därav lite solsveda på hälsen) Först 4 timmar i ett av de stall där dottern rider. Var arbetsdag och jag fick mocka ur en ridbama som över vintern använts som hage. 12 kärror blev det!
Efter passet där fortsatte jag hemma där jag och övriga familjen tog tag i rabatter mm. Det blev ytterligare 4 timmar. Sen dusch, grillning och så såg vi "Låt den rätte komma in." Har läst boken som jag tyckte var bra (fast jag hade nog aldrig lånat den om jag på förhand fattat att det var en rysare) Ville nu se filmen som var ja, så där. Nu är det dags att fixa frukost som jag ska locka övriga sovande med så vi kan gratta sonen som fyller!





Sen är det dags att ta tag i mer utomhusarbete. Inomhus får vila lite. Kan dock inte låta bli att fixa nått. Nu fick det bli en tavla. Köpte en målning på vår loppis. Föreställer en liten pojke vid en strand. Ser ut som sonen när han var liten och även som brorsans yngste som nyss var i den åldern. Tog tavlan ur den gamla ramen och har köpt en ny, svart med vit passpartout. Blev mycket nöjd med resultatet och väntar nu bara på att få renovera vår hall/allrum så den kan få rätt plast att hänga på. Det finns många fina tavlor på loppisar mm som kan ges nytt liv genom rambyte eller nån annan förändring. Är kul också att ha unika tavlor som ju dessa målningar är, istället för masskopierade. Den gamla ramen ska jag nu ge en behandling och sedan ska den få rama in "mågens" konstverk. Återkommer med bilder på det.



Ursäkta reflexerna i bilden

Kommentarer
Postat av: lina

fin tavla :)



Hoppas det är bra.

Kram

2009-05-02 @ 11:37:23
URL: http://linasinredningblogg.blogg.se/
Postat av: Lina

Oj, du har verkligen legat i med arbete =)Skulle oxå behöva göra det...men i morn ska min barnkör som jag leder sjunga i kyrkan och sen ska barnen fotgraferas av en kompis som är duktig på att ta kort....ja, det får bli en annan dag helt enkelt =) Ha en skön kväll! Kram Lina

2009-05-02 @ 17:23:27
URL: http://homebylina.blogspot.com
Postat av: fru Sätterlund

Ja visst är det roligt med loppisfynd :)

Ha en fortsatt trevlig helg!

KRam Therese

2009-05-02 @ 22:43:54
URL: http://tesbrandt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0