Färger med betydelse

Med många år inom sukvården är man väl inlärd med färgers betydelse. Gult står för orent, infekterat, blått för rent osv. Detta är så inkört att jag störs när de används på annat sätt. Äldsta dottern arbetade en tid för en hamburgerrestaurangskedja. Där hade de om jag inte minna fel gula trasor för torkning av "rena" ytor. Äääuu, det vände sig i magen. Gula disktrasor o dyl används hemma för toalettrengöring om jag får bestämma. Men eftersom vi är flera och andra byter disktrasor har vi nu i köket en gul trasa (ren naturligtvis)- Nån annan som är färgkodad?







Nu är det helg efter en intensiv jobbarvecka. I gårkväll blev det grillat och sedan såg vi en film -
Valentine´s day. Var en härlig film av Love Actually stuket, lite förutsägbar men som lämnade ett glatt intryck. Väl värd att ses.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Den vill jag se, älskar ju Love Actually

2010-08-28 @ 17:08:13
URL: http://www.livet-enligt-blogspot.com
Postat av: Rebecka

Tänkte bara säga att på hamburgerkedjan använder de gula trasor till toaletterna precis som du....

Rött till rent och blått till smutsigt =)

2010-09-07 @ 21:48:29
Postat av: designhappens

Rebecka: Inte riktigt så illa som jag trodde då, men blått (= rent) till smutsigt är nästan lika bakvänt :)

2010-09-07 @ 22:04:12
URL: http://designhappens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0