Bröllopsdag, regn och renovering




Igår firade vi bröllopsdag. Vi har nu väldigt många år tillsammans och det är en härlig känsla att forfarande vara förälskad i sin man samtidigt som tryggheten i att ha levt tillsammans länge gör livet lite enklare. Man kan varandra helt enkelt. Jag var faktiskt ledig en fredag, vilket inte hör till vanligheterna. Detta för att det var skolavslutning och vi brukar hitta på nått med Lillstrumpan och hennes vildar. När vi kom hem från vår utflykt bar det iväg till Sälen. Jag har tagit ett par dagar ledigt i början av nästa vecka för vi ska ju som tidgare nämnts renovera en lägenhet i sommar och vi har en första deadline snart då mattläggaren ska flytspackla hela golvet innan vi kan lägga in vårt valnötsgolv. Väl uppe i Sälen slappade vi lite framför tvn och firade bröllopsdagen lite med jordgubbar och cider.












Hela dagen idag har vi jobbat. Burit in verktyg och material. Tagit bort den gamla plastmattan, rivit köksskåp, lister och nu har vi börjat knacka ned kaklet. Här i Sälen har det vräkt ned, alla bäckar är översvämmade. Tur att vi inte planerat en fjällvandring :)


Nu är jag trött och känner av diverse muskler. Blir en Wallander innan läggdags.


Kommentarer
Postat av: Lina

Grattis till bröllopsdagen! Känner igen det där med att man har en trygghet i varandra...även om jag och min man ligger långt efter er med våra 11år men jag ser framemot många fler år tillsammans :o) Väntar med spänning sen då på att få se resultat från lägenheten i sälen! Ha det gott! Kram Lina

2010-06-13 @ 08:21:44
URL: http://www.homebylina.blogspot.com
Postat av: Johanna

Mina vildar? Förstår inte vad du menar... Igår höll vi på att få vattenskador pga vår kreativa son =)

Postat av: Vita hjärtan

Grattis på bröllopsdagen! :)



Vad flitiga ni är, alltid lika spännande att se hur ni får till det i slutändan!



Ha en fortsatt skön långhelg!

Kraaam Annemari

2010-06-13 @ 10:49:51
URL: http://vitahjartan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0