Vårdagjämningen

Idag är det Vårdagjämningen,  man brukar säga att natt och dag är lika långa. Är inte riktigt sant utan idag är tidpunkten då solen under sin årliga rörelse passerar himmelsekvatorn från söder mot norr.
Vår har jag haft idag. Sol, 9 grader och snön smälter undan fort. Två härliga hundpromenader i solen, hoppas på lite färg på näsan. Har köpt ny lampa till köket. Den förra gick i tuden bitar efter Nyår och jag har haft svårt att bestämma mig för en ny. Har tidvis haft bara glödlampan i sin sladd *ler* Är det fler än jag som tillslut blir så van vid nått att man inte ser det längre? Idag hade iallfall lampan jag beställt kommit och nu är den upphängd.




 




Har också satt in några gröna detaljer i vardagsrummet för att få mer vårkänslor.







Varit och handlat, lyxat med porterstek till lunch, shoppat smycken, mm. Mot slutet av eftermiddagen tog jag satts och gjorde piroger och pajer till vår Skidresa om ett par veckor. Känns som dagen räckt till så mycket.      



  

Nu ska Maken och jag slappa framför 2012, trevlig kväll på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0