En händelserik vecka

Den gånga veckan har på många sätt varit händelserik. Jag började redan förra söndagen med att resa upp till Stockholm där Svensk Barnsmärtförening står som lokal arrangör för Nionde Världskongressen om barn och smärta. Förberedelserna har pågått i tre (!) år och de senaste veckorna har det kulminerat. Vi är ett starkt och tajt team på 11 personer som alla bidrar med sitt kunnande och veckan har flutit på bra men i högt tempo.
Kongressen hölls på City Congress Center -  Folkets hus i Stockholm. - en anläggning med en hel del retrodrag.
 
Mosaik på vägg i Folkets Hus
Första kvällens opening reception hölls på Norra Latin -  en byggnad med en helt annan stil med vackra pelarsalen och otroliga väggmålningar. Mycket påkostat för en skola men så var det 1800-tal när den byggdes.
Galamiddagen hölls på Solliden på Skansen med en fantastisk utsikt över Stockholm. Inredningen gick i mycket vitt och blått och kändes mycket svenskt..
 
Pelarsalen Norra Latin -  var gymnastiksal när det var skola här
 
Sista kvällens hölls Grand Final i Stadshuset. Ska man imponera på personer för övriga världen är det en lokal som heter duga. Har varit där tidigare men glömmer bort hur överväldigande det är.
 
Blå Hallen
 
Mingel i Gyllenesalen
Direkt efter kongressen som innebar jobb från tidig morgon till senan kväll satte jag mig på tåget för transport till Skövde där syster och barn hämtade upp mig och så for vi mot Nyhem. En sommar utan någon dag på Nyhemsveckan är ingen sommar och nu fick vi 20 timmar av atomsfären där. Mosbricka, sitta på filt utan för Nyhemshallen och lyssna på talare, barnmötestält, glass, fika bland tallarna och möten med gamla bekanta hanns med. Vi sov också några timmar i litet rumt med våningssängar, nattsömnen var väl sådär.
 
Gemensam start i Nyhemshallen

En rolig händelse var att vi där träffade en bloggvän, en tjej som jag lärt känna genom hennes blogg Pastorsfrun men som jag aldrig träffat IRL.  Mycket härlig upplevelse!
Bloggvänner
 
Hem för att fira midsommar med delar av familjen och Syster med familj. Traditionsenlig grillning och Makens jordgubbstårta. Blev inte alltför sent, blomsterplockning och gärdsgårdar fick vara för mig, är nöjd med den Make jag har :)
 
Midsommardukning
 
Midsommardagen med lite sovmorgon och sedan iväg på vigsel. Erik, nästan barn i familjen, gifte sig med sin Sara och Sonen (min alltså) var best man. Det är så ljuvligt med bröllop.
 
 
Nu tänker jag ta det lite lugnt om det går innan vardagen börjar på måndag. Hjärnan har gått på högvarv och har växlar "mode" flera gånger denna vecka. Från praktiska bestyr blandat med diskussioner på engelska med framstående forskare under kongressen, via Nyhems atmosfär med mycket syskonbarnstid, midsommarfirande med matfixande och trevlig samvaro till tårögt bröllop. Snudd på härdsmälta....
Fortsatt trevlig midsommarhelg alla ni där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0