En underbar julig dag

I går åkte jag och Lillstrumpan till Göteborg. Efter flera timmars resa i bil, dock med fikastopp och mycket prat, var vi framme. Vi strosade genom julpyntade affärer, tittade mest och köpte bara lite småsaker. 


Hittade nytt pepparkaksmått - en snöskoter åt maken. 


Ett besök i Saluhalllen där vi sprang på bror med fru, världen är inte så stor. 

"Vill ha burkar" från Clas Ohlsson

Vi började bli sugna på lunch som intogs på Moon thai, vips var vi förflyttade till Thailands sol och värme. 




Mätta efter god mat strosade vi vidare och kom efter en stund till jul på Liseberg. Julmusik, snöklädda granar och massor med ljus skapade riktigt härlig julstämning. Bäst var nog dock att lyssna på christmas carols av duktiga körsångare. 





Vinterkänsla

Ett besök vid nordpolen och tomtarna var också obligatoriskt 😊


Mätta på julintryck och glögg åkte vi veteranspårvagnen tillbaka mot. Centralen och kvällens stora höjdpunkt - Kristina från Duvemåla på Göteborgsoperan. 



Fyra timmar flög iväg och jag omväxlande log, fick gåshud och blev tårögd. Vilka fantastiska sångare och musiker! Och vilka genier Benny Andersson och Björn Ulveus är! 
Det visste jag ju sen förut men nu blev jag starkt påmind. Kan verkligen rekommendera er att boka in denna konsert. 
En underbar dag med min älskade syster!

Kommentarer
Postat av: Pysselgumman

Åh Kristina från Dufvemåla är så himla bra, som du säger gåshud och tårar om vartannat.
Vi var och såg musikalen "Livet är en schlager" förra helgen, samma känslor där. Otroligt bra!

Svar: Gör sånt alldeles för sällan. Måste bättra mig
designhappens

2014-11-16 @ 17:51:25
URL: http://bodil.pysselgumman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0