Musikdesign av högsta klass!

I går gjorde jag och Lillstrumpan en utflykt till Karlstad. På vägen dit stannade vi vid Frödingestenen i Alster


Den dungen är mig kär, min barndom susar där. 

Vi drack kaffe och cashade. Väl i Karlstad strosade vi i några butiker, tog en groupie med Sola i Karlstad, hittade en cach mm innan vi slog oss ned vid en uteservering vid torget. Med infravärme på var det behagligt att sitta ute och äta. Vi njöt god mat och dryck, satt länge, och avrundade med en kaffe.


Sen tog vi bilen till Löfbergs Arena för det som var egentliga målet med vår resa - Chess in consert!


En fantastisk upplevelse med bra körer och orkester, flera av original rockkompet ( Per Lindvall bl a ) och solister som de flest gjorde en bra insats! Sarah Dawn Finer, bra som alltid.
Säger det igen, Björn och Benny är genier! Detta hade jag längtat efter sen 1993, och uppfyllda återvände vi hem, lyssnandes och sjungandes Chesslåtar.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack för en trevlig dag!

2015-04-12 @ 19:05:21
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0