Lite rapport från julen

Det har varit mycket jobb, julförberedelser och annat så det har inte blivit något blogginlägg på länge. Tänkte nu visa lite av allt fint jag fick i min kalender, det var min syster och mina två döttrar som ordnat den åt mig, så gulligt av dem.
 
 
Det var fler saker än detta, bla julte och godis som nu är uppätet. Jag uppskattade verkligen denna present!
För övrigt har jultiden gått i ungefär samma färger och design som tidigare jular, dvs rött, grönt vit och silver. Jag tillhör som ni vet dem som tycker om att hålla på traditionerna och plocka fram samma saker år från år, med vissa modifikationer. Och som alltid blir det röda alltför skrikigt rött och tomtarna fel när vi trillar över i januariljuset.
Så nu kommer tomtarna att smygas bort, tillsammans med det juligaste pyntet och kvar blir granen och ljusstakarna i fönstren en tid till.
 
 
Och som en första flirt med våren har jag köpt vita pärlhyacintlökar till köksbordet. Dock ska det ju bli en sträng vinter innan det blir vår, tror den som sert

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0