Staketet är vit(t)sen

På grund av olika omständigheter blev det inte som tänkt med staketrenoveringen. Hjälpen uteblev och själv var jag däckad i en dunderförkylning. Men en morgon när jag kände mig lite bättre fick lite värk och febernedsättande ge en extra skjuts och så satte jag igång. (ja jag vet, inget jag kan rekommendera men ibland bara måste man)
De gamla staket brädorna på framsidan knäcktes ned. Spikar drogs ut. Stolparna skrapade och målartvättades och så på med en omgång grundfärg. 
 
 
 
En kort paus för att hämta kraft, sen blev det till att bära fram plankorna jag målade förra helgen,  kap och gersågen och andra verktyg. Är inte det enklaste att sätta upp dessa långa plankor själv, men med lite list och mycket envishet så betade jag av en längd efter den andra. När det var dags för de sisat längderna kom mamma till min hjälp vilket underlättade mycket. Innan det var dags för lunch var staketet färdigt, nu väntar bara en omgång täckfärg för hela staketet. Det får dock bli en annan dag.
 
 
 
Stolt över mig själv och allt jag kan, samtidigt så ledsen över att behöva göra det själv

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad fint det blev!

2017-05-23 @ 21:48:07
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0