Kanada-så lika men så olika

Har varit i Kanada på en konferens. Har besökt Halifax som ligger på östkusten. Jag har varit där förut och förundrats över de stora likheter som finns med Sverige.  Välfärdssystem och Naturen är lika och många av djuren likaså. Samtidigt är så mycket olika: first nation-befolkningen som bor i reservat, alla färger i naturen så mycket starkare och djuren större. 

(null)

Jag förundras också över husen, att det kan vara sån skillnad mot här

(null)

(null)

Själva konferensen hölls på en resort vid atlantens strand 

(null)

(null)

(null)

(null)

Fin utsikt, god mat och bra konferens. Det var endast sista dagens takeaway lunch som inte föll mig i smaken .......

(null)

Chips, kakor och macka

Resorten har en fin vädertavla, skulle vilja ha en liknande.  Och de stora eldstäderna och mycket annat inomhus ger mig känslan av fjällhotell 

(null)

(null)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Fint! Saknar badbilder bara! /Syss

2017-10-21 @ 22:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0