Var kom energin ifrån?

I helgen som gick hade jag inget inbokat. Efter en mysig fika och promenad med en vän efter jobbet i fredags åkte jag till Ikea och köpte en diskhon till kommande renoveringen av köket i övre stugan och lite annat smått och gott. Väl hemma slappade jag med glögg och fotbad framför På spåret. 

På lördagen fick jag superenergi och städade och röjde. Skurade spisen och kylskåpet, flytta hela hörnsoffan och städade under den, plockade undan en del julsaker. Utöver det hann jag äta god kvällsmat hos Syss, gå promenad och slänga mängder på återvinningen. Mest nöjd var jag över att jag äntligen kapat till och skruvat fast skyddsskenorna vid spisen

(null)

Söndagsförmiddagen hade jag yngsta dottern hemma, hon mellanlandade på väg från Sälen och hem till Jönköping. Efter lunch fortsatte jag att bära upp jullådor på vinden, gick en promenad, röjde lite till och så fick jag för mig att lägga silikon mellan kakel och bänkskiva, nått som borde ha varit gjort för länge sedan. Så nöjd!

(null)

Helgen avslutas med bio, det är jag värd



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0