Stugmys!

Efter jobbet i fredags bar det iväg till Sälen med Syss, Håkan, Oskar och Mathilda. Vid halv  tio tiden var vi uppe och det blev en tidig kväll i respektive stuga. Efter en god natts sömn, trots the heavy rain som  smattrade mot plåttaket njöt  jag frukost i min stuga

(null)

Sen gick jag ned till Nedre huset och gipsade färdigt i hallen. Efter förmiddagskaffet spacklade jag skarvarna medan övriga slöade då regnet gjorde att lusten att vara ute inte var så stark.

(null)

(null)

Jag satte upp en taklampa och sen tog vi en tur till affären innan gulaschsoppa till lunch. Håkan gav sig ut en tur i regnet som mildrats något. Oskar som var lite uttråkad fick hjälpa mig att slipa portalen.

(null)


(null)

Syss, Mathilda och jag tog en tur till Hundfjället. Det är så vackert och skönt i fjällen trots regnet!

(null)

(null)

Vi tittade också på Skistars nya Lodge bygge.
(null)

Åter i stugan blev det kaffe och kortspel. Sen spelade familjen Monopol medan jag målade portalen.

(null)

(null)

Spelet pågår ännu och Håkan gav upp för att kunna börja laga middag.  Ska bli gott (som alltid när svågern lagar mat) och sen blir det att tända en brasa och grilla marshmallows 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0