En grå helg med innehåll

I helgen hade jag inget direkt inplanerat, sådana helger är skönt ibland.  Jag hade tänkt lyxa med sushi på fredagskvällen men när jag var och handlade föll jag för julskinka så det blev årets första risgrynsgröt och skinksmörgås som fick fira in helgen! Så gott!

(null)

Lördagen låg jag ganska länge innan jag gick upp och åt långfrukost med tidningsläsning.
Sen började jag röja lite i garaget, hade bara ställt in alla saker sen jag kom hem från Sälen. Jag såg ett instagraminlägg från fyra årstider om detta att ha lister kvar att sätta upp efter renovering och kände igen oss. Vi renoverande köket för fjorton år sedan och de smala taklister som skulle upp har inte kommit på plats. Jag letade fram dem i garaget från listhyllan och började sätta upp. Det tog inte så lång stund och med spikpistol gick det smidigt att skjuta de smala listerna på plats. Jag älskar min spikpistol!

(null)

(null)

Jag bjöd mamma på lunch mitt i listandet, så skönt att bo nära så man kan träffas lite nu och då.
Jag forsatta sen med att städa badrummet mm innan mysig kväll med mat, glögg och Så mycket bättre hos Syss med familj. Avslutade med en julfilm innan jag somnade.

(null)

På söndagen bäddade jag rent i sängen och  städade vidare. Visst är det så skönt med nytvättade lakan?!
Går så bra att städa och fixa med en pod eller en bok i headsetet. Det blev ett antal avsnitt av Rättegångspodden och så början av en kriminalroman av Christina Larsson.  Kände att jag behövde komma ut lite så jag och Syss gick en promenad i höstvädret och sen fick jag eftermiddagsfika med Syss goda saffransbullar och kokkaffe utomhus, svågern ville prova gasbrännaren till sitt Trangia kök.

(null)
 Från Syss julblogg 

Jag sorterade sen bland leksaksmaten och arrangerade bakverken, blir ni inte fikasugna? 

(null)

Så slog jag in lite paket, både födelsedagspresenter och julklappar.  

(null)


(null)

Så härligt att känna att jag hunnit med diverse och samtidigt kopplats av. Det enda negativa är att vi nu ställt om till vintertid vilket innebär att det blir mörkt mycket tidigare på eftermiddagarna. Nu ligger flera månader då det är mörkt när jag kommer hem från jobbet framför, ogillar det men det går an när det sen får bli sommartid med ljusa kvällar igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0