Låt fjällvind blåsa hjärtat rent

Solig septemberhelg i fjällen. Som jag längtat!
Jag, Syss, och hennes man och bonusdotter åkte upp på fredageftermiddagen. Efter att ha installerat oss gick vi en kvällspromenad innan vi avslutade med en gammal film vi kom att prata om på vägen upp, Can’t buy me love.

(null)

Vaknar upp till en krispig septembermorgonen med frost och sol.

(null)

(null)

(null)

Efter frukost och förmiddagskaffe gav vi oss ut på en tur.
Denna gång blev det upp på Storfjället, en tur som i början är samma led som till Storfjällsgraven vilket innebar att vi inte var ensamma om att gå på den leden! Tursamt blev det färre personer när vi vek av upp mot Storfjället.

(null)

(null)

(null)

Backen upp, som jag bara åkt skoter upp och nedför, kändes inte så brant som jag befarat. Uppe på fjället var det en fantastisk utsikt och underbara färger.

(null)

(null)

Vi stannade och åt lunch, gulaschsoppa och tunnbröd. Jag använde min urberg mattermos för första gången och den var perfekt

(null)

(null)


(null)

Efter lunchpausen fortsatte vi på Storfjällets rygg, bort till Högfjällshotellets liftsystem där vi gick ned.

(null)

(null)
 
Vacker liten "sjö" vid fjällets fot.  På led och spänger tog vi oss tillbaka till startplatsen.

(null)
 
Vi åkte och köpte några nya snökäppar på Sälen Bygg (en av mina favoritaffärer) och hann också stanna till på en liten loppis.

(null)

(null)

Åter i stugan invigde vi min nya grillplats genom att grädda våfflor över öppen eld

(null)

(null)

(null)


(null)

Det smakade mycket bra till eftermiddagskaffet! Sen blev det bokläsning, Håkan satte upp snökäpparna och så en god middag på kvällen. 

(null)

Vi avslutade med filmen Sweet Home Alabama.  Valet av film blev en naturlig fortsättning på kvällen innan, även i denna film spelat Patrick Dempsey och Cortney Gains.  Det blev sen en tidig kväll med bokläsning för mig.

Söndag morgon utan sol och med dimma som klädde in topparna på fjällen. De andra gick en kort tur medan jag spacklade inre hallen och fixade med lite olika saker. 

(null)

(null)

(null)

Efter en enkel lunch var det så dags att åka hem. Solen hade kommit åter och allt är så vackert att det gör ont. Hade önskat jag kunnat stanna några dagar till. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0