Septemberhelg

Vips så har en arbetsvecka gott. Börjar känna av att kvällarna blir mörkare, vill helst tända ljus och mysa framför tv men lite får jag gjort ännu. Gjorde lite ärenden vid köpcentrum på vägen hem och kände mig sugen på att åka dit och strosa runt, dricka gott kaffe på espresso house mm tillsammans med Syss, en bra höstaktivitet längre fram. Blev sushi och tidig kväll.
Lördagen plockade jag in dynor från altan och for sen upp till släktens paradis för att plocka undan stegen efter att ha haft sotaren på besök och passa på att fika hos bror.

(null)

Jag fortsatte med diverse arbete i trädgård och garage, ställde undan i förråd, njöt av nya fodren runt fönstren på altanen, plockade tomater mm.

(null)

Och bytte ut pelargonerna mot lite höstligare växter

(null)

Fikade med Syss, vi gick en tur och satte ljung på kyrkogården och sen åkte jag med henne för att hämta Elvira hos en vän. På kvällen åt jag god kvällsmat hos dem innan jag åkte hem och slöade framför tvn. Söndagen städade jag av i huset och lagade raggmunk till lunch. Bar upp alla dynor på vinden, så nu är det höst på den delen av altanen.

(null)

Gick en kort promenad och såg sen Bränn alla mina brev på bion. Har läst boken och ville gärna se filmen.

(null)
 
Var en tidig föreställning vilket var skönt, då fick man lite tid hemma. Blev levande ljus och te och smörgås till kvällsmat. Provsmakade plommonmarmeladen jag gjorde häromkvällen.

(null)

Funderade sen på att måla färdigt det sista fönstret av sommmarens projekt, men orkade inte. Får hoppas på några fler dagar med plusgrader så jag kan göra färdigt.

(null)

Blir riktigt bra med fodren målade 😊

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0