Portalen mot Narnia?

I vår trädgård har vi en portal ut mot gärdet mellan vårt villaområde och nästa. En vitmålad i anslutning till staketet, med kaprifol växande över. I år upptäckte jag att den var helt murken och i går tog jag tag i detta.

(null)

Tillsammans med Syss tog jag ned den gamla och monterade upp en ny.

(null)

(null)

När vi började på förmiddagen sken solen. Mitt i arbetet fick vi pausa för en kort skur, och innan sista delen med att fösta tillbaka staketplanken kunde ta vid fick vi vänta ut en rejäl skur som övergick i hagel!

(null)

Mamma kom över en sväng för att inspektera. Nu får den stå till våren  innan  den målas och kaprifolen får börja klättra igen. 
Denna helg hann jag också beskära buskar och stänga igen poolen. Med de kalla nätter som varit sista veckan var den nu nere på inte badbar temperatur.
En ny ljuslykta till altanen hittade också hem.

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0