Altanen redo för utesäsongen

I september klädde jag in gaveln på min altan med råspont och påbörjade laseringen, se bild här
Nu när påskhelgen bjöd på plusgrader och jag samtidigt är tvungen att ha social distans bestämde jag mig för att ta tag i altanen så den är klar att använda när fina dagar kommer framöver.
 
Jag  började med att sopa och såpskura hela altanen, sen laserade jag färdigt väggen, vitmålade överliggaren över glaspartierna och bättrade i det röda på vissa ställen.
 
 
 
Jag monterade hyllorna under de små fönstren
 
 
Sen hämtade jag ner mattor och dynor från vinden och kuddar, plädar mm från förrådet. Jag ställde också upp några utvalda prydnadsaker på bord och hyllor. De svarta fiskarna är över 20 år gamla färglada träfiskar som vi köpte vid vår första resa till Malaysia och som väder och vind gått hårt åt. Jag slipade av dem och gav dem en omgång med svart färg och nu får de finnas med ett tag till.
 
 
Känns så bra att ha allt färdigt när nästa soliga dag kommer! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0