Projekt glasscafe

När jag har min finingar på besök leker de ofta café eller affär med mat, glass och kakor i trä som jag köpt eller gjort. Bestämde mig för att bygga ett glasscafe  åt dem. En hylla från en fyrtio år gammal Ikeamöbel fick bli stommen. Jag började med att såga ut hål i baksidan på hyllan.

(null)

Och kapade till stolpar och reglar som skulle hålla taket på plats. Sen målade jag delarna.

(null)

(null)

Jag köpte ett "glassigt" tyg och sydde ett tak/ markis.

(null)

(null)

Sen monterade jag ihop de olika delarna.

(null)

Blev riktigt nöjd med bygget och ställde upp de olika glassarna och bakverken.

(null)

På loppis köpte jag en hylla som egentligen var till för örter el dyl. Den blev perfekt för frukt och grönt och annan mat.

(null)

Gissa om det blev populärt när de små kom på besök!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0