Ett kök att trivas i!

Efter år av furu i köket bestämde vi oss vid renoveringen att byta stil helt. Ut med kökssoffa, furubord, gammalt skåp mm och bort med pärlspontspanelen i blågrått på väggarna. Vi bytte ut spis, kyl och frys mot rostfria dito och bytte till en spiskåpa istället för vanlig köksfläkt. Vitt med koboltblå inslag i kaklet, valnöt i bänkskivor och möbler,liggande råspont och väggar i min favorit gråbeige färgS 2005-Y50 R respektive S4005-Y50 R!!



Gillar min mixer från OBH Nordica som jag fick av mina bröder i födelsedagspresent





Bord och stolar i valnöt, har haft det ett tag men tröttnar inte!!!





Lilla bänken och vårt skafferi, det älskar jag, slukar allt!


Vill gå vidare och göra om i hall och allrum. Kommer att fortsätta stilen med råspont, vitt och valnöt.
Måste bara få maken med på det hela, han vill gärna men har så mycket annat omkring sig. Ska visa någa bilder på hur jag tänkt mig det hela en annan dag. Nu ska jag slöa lite innan det är läggdags!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Va? Har Kenneth mycket annat att göra? Hade jag ingen aning om :-)

Postat av: Vita hjärtan

Du har ett jättefint kök! Ren och snygg stil, med gammeldags skafferi. Ska bli spännande att se hur du tänker dig fortsättningen.



Ha en skön helg!

Kram Annemari

2009-06-04 @ 20:46:47
URL: http://vitahjartan.blogspot.com
Postat av: Ingegerd

WOW vad snyggt. Härligt skafferi, i vilken hörna står den? Väggen ut mot ytterdörren?

Vi har påbörjat vår renovering och det är stökigt över allt. . . .Väggar är nedrivna och målning av taket har börjat.

Kika in på facebook och kolla :)

Ha det gott

Kram kram

2009-06-05 @ 18:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0