Äppepaj och höstväder

Ännu en helg är snart slut. Veckorna går fort, helgerna ännu fortare. Tänker man ska hinna så mycket men hinner bara en bråkdel. Denna helg skulle vi fixa lite till vardagsrummet, bla hyllor till förstärkare, dvd mm. Vi kom en bit på väg. Har limmat skivor och fått stag svetsade, men sen tog limmet längre tid att torka än vi trott så vi får vänta innan vi kan gå vidare. Ska bli svävande hyllor. Tänkte plocka ned studsmattan och röja undan på altanen men det har varit busväder mest hela tiden. I stället blev det diverse plock inne och idag har vi haft svärfar på besök. Maken bakade sin äppelpaj ( svärmors gamla recept)till em fikat och till kvällsfikat fick det bli kanelbullar som Döttrarna bakat under Yngsta dotterns besök hos Äldsta dottern i Jönköping. Mycket levande ljus har det blivit, en av fördelarna med höstmörkret.
Hoppas ni alla haft en skön helg!











Kommentarer
Postat av: Anonym

Det bästa med hösten är precis levande ljus, vara inne och äppelpaj/ kram

2009-10-05 @ 08:21:15
Postat av: Mia

Hej igen! Oh, vilka fina bilder!!! Gott med paj =)Härligt med höst!!! Jag börjar längta till Advent jag. Tidigt, men vädret är sådant att jag vill ha stjärnor i fönstren och äta pepparkakor och dricka glögg och mysa med vänner =)

Jag har släkt i Laxå! Du kanske känner dem?! Veine och Birgitta Pettersson heter de. Pappa och Veine är bröder.

Världen är liten =)

2009-10-05 @ 10:17:27
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/
Postat av: Johanna

Fin paj! Hade ju varit gott att smaka...

Postat av: Lina

Hej Maria! Vad glad jag blir att du gillade hästarna =)och visst är det en fin röd färg, stod länge och kikade på olika färgkartor innan jag bestämde mig, ville inte ha en tomteröd färg, denna blev perfekt! Mysigt med levande ljus och äppelpaj, såg jättegod ut! Såg att en av mina nära vänner Mia oxå hittat till dig =)Ha en fortsatt bra vecka! Kram Lina

2009-10-05 @ 20:06:41
URL: http://www.homebylina.blogspot.com
Postat av: Mia

Hej igen... Vad roligt att man kan konversera genom kommentarer på bloggen. Ja, "barnen Pettersson" är mina kusiner =) Jag har även jobbat i Laxå, men bara i fyra månader. Fick en tjänst inom soc men efter fyra månader blev jag sjukskriven (hade en jättejobbig graviditet) och sedan var jag mammaledig och sen flyttade vi till Dalarna =)

Tänk vad världen är liten =)

Kramar

2009-10-08 @ 10:14:07
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0