Solig helg i mars!

Denna helg har bjudit på strålande sol och några plusgrader! I dessa tider när så mycket är osäkert känns det så bra att våren kommer, oavsett.  Fredagen bjöd på promenad efter jobbet, handling, lite lyx med Caesarsallad från en lokal restaurang ( litet försök att stödja) och slöande framför teven. Jag började titta på DNA, en dansk serie som flera rekommenderat. Jag tittade på flera avsnitt på kvällen och resterande på lördagen. En mycket bra serie! Finns på SVT play.

(null)

På lördagsförmiddagen följde jag med Syss, svåger och Mathilda på en vandringstur vid Vargaviddernas naturreservat. Vi gick runt sjön Gryten, blev närmare 9 km totalt.
Solen sken, sjön var vacker och fikat smakade mycket bra. Sista kilometer av sträckan runt sjön var dock väldigt blöt, i början försökte vi hoppa på tuvor men det slutade med att vi vadade fram på spängerna medan vattnet rann in i kängorna. Men gå på  tur, ingen sur!


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Bild lånad av Syss 

På eftermiddagen torkade jag kängor,njöt i trädgågården, och sydde äntligen upp mina fjällräven vandringsbyxor, har bara väntat typ 10 år.  Är G 1000 zip off byxor som jag trivs bra med. Nu ska de vaxas igen för att stå med lite väta.

(null)

(null)

På kvällen var jag hembjuden till Syss med familj för säsongens första grill och sedan hyrde vi Emma, eftersom vi missat den på bio.

På söndagen vaknade jag till mera solsken! Fixade lite inne, röjde lite i garaget, tittade/lyssnade på streamad gudstjänst och tog bort torra växter i trädgården.

(null)

Blir så glad av allt som växer och blommar!

Efter lunch åkte jag till Solbacka, min lilla stuga, där jag eldade i kaminen sopade upp döda flugor och kände suget efter att få fixa färdigt med lasering av tak och uppsättning av lister. Njöt av utsikten från min trappa. Mina bröder m fl var också uppe och jag blev bjuden på somrig jordgubbspaj till kaffet. 

(null)

Tacksam för möjligheten att vara ute i naturen! 



Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilken underbar promenad vi fick! Vi hade roligt i alla fall!

2020-03-24 @ 08:51:43
URL: http://livet-enligt-johanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0