Sista skälvande dagarna

Semestern går mot sitt slut. Ett visst vemod samtidigt som det på nått sätt är skönt att få vardag igen och sensommaren kan bjuda på så mycket. Efter hemkomsten från Öland blev det tvätt och urstädning av husvagnen. 
Plommonträdet hade inte klarat av tyngden av alla plommon utan en stor gren hade gått av när jag kom hem. Det blev till att såga och samla ihop plomonkart och på söndagen lastade jag allt på kärran och körde det till "tippen". 

(null)


Lastade sen kärran med rivningsrester från staketbygget och annat. Fikade hos mamma med bror och vi pratade om var i Örebro morfars affär låg på trettiotalet.

(null)

Sen blev det bad och fotfilning mm innan jag gick på Bio med Syss och Mathilda. Första gången sen februari förra året. Vi såg Sista brevet från din älskad, den är värd att gå och se.

(null)
 
Måndagen och tisdagen tillbringade jag med döttrarna. Vi kollade på yngsta dotterns nya lägenhet, tittade på färgprover och annat kul.

(null)

På kvällen åt vi god mat från Icha mochi och såg film.  Vi åt en rejäl frukost med allt man kunde tänka sig 

(null)


innan vi gav oss ut i secondhandbutiker.  Blev mest böcker för min del

(null)

Sen lunch på Olgas creperi 

(null)

och inköp av lite färg mm innan jag vände kosan hemåt. 

(null)

I morgon är sista semesterdagen för nu.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0