Isdrakens ägg och annat skapande

I helgen har jag njutit av det vackra vädret och att ha min gullhöna mfl på besök. 
Som så många andra har vi skapat isägg och ljuslyktor och åkt skridskor. Intressant vad många saker som trendar denna coronavinter.

(null)

Ballonger med vatten och färg gav fina ägg

(null)

Och tulpaner och vatten i hink gav en fin ljuslykta. 

(null)

Skridskopremiär för minstingen och varmchoklad när krafterna sinade

(null)

(null)

Det blev en hel del skapande med vattenfärger också, det roade både små och stora

(null)

(null)

(null)

(null)

Och så traditionsenligt saffrranssemla av det sista saffransbrödet 

(null)

Ett litet firande av en treåring i förväg för att stora kalas inte fungerar i dessa tider.

(null)


Jag har också tagit in mina pelargoner, ett tecken på att våren kommer närmare. Snart är det dags att sätta tomatfrön.

(null)


Och nu börjar det  ljusna när jag åker in till jobbet och det är inte kolsvart när jag åker hem. Lycklig! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0