Parketten behandlad!

I veckan som gått har jag behandlat det slipande golvet. Efter att ha funderat fram och tillbaka på pigmenterad behandling eller ej valde jag tillslut ofärgad hårdvaxolja från Osmo. 

(null)

Jag köpte en kvalitetspensel på inrådan av färgaffären och strök golvet tunt med hårdvaxoljan.  

(null)

Efter första behandlingen slipade jag lätt och gick på med lager två. När det torkat tyckte jag dock att det var lite ojämnt, säkert både pålagt olika men också att parketten suger olika. Jag bestämde mig då att slipa lätt igen och gå på en tredje gång. Då konstruerade jag också en efterstrykare av fäste och en vit t-shirts som jag torkade golvet med för att inte riskera överflöd någonstans. Och nu är jag nöjd!

(null)

Jag har sett på youtube klipp att hantverkare använder en polermaskin. Det skulle säkert ha underlättat men fanns ej att tillgå nära mig. Men mitt sätt gav ett bra resultat.
Nu ska man inte täcka golvet på nån vecka varför vägg och tak får vänta lite. Under tiden fixar jag med lite annat, har bla laserat nya hyllplan till min Ivar-bokhylla och tagit bort en skåpsdel, allt för att få plats med mina böcker.

(null)

(null)

Jag surfar också runt och letar soffa, bord, lampor mm. Hoppas jag snart finner vad jag söker

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0