Toto live!

Yngsta dottern hade biljetter till Totokonsert bokad sen lång tid tillbaka. Pga av pandemin flyttades den fram och i onsdags var hon till Helsingborg. Jag var så avundsjuk på henne och de spelningar som var funkade inte för mig och jag tänkte också att det inte skulle finnas biljetter. 

(null)


När jag i torsdags såg hennes filmer från konserten och visste att sonens  fjällvandring blivit inställd ställde jag frågan om att åka. Sagt och gjort, vi bokade biljetter till söndagens konsert i Göteborg, han fick lova att köra hem eftersom jag skulle vara trött efter Dalhalla. På eftermiddagen gav vi oss av,  och parkerade nära Partille arena. Vi gick och åt sushi innan vi köade för insläpp en kort stund.

(null)

Jag hade missat vilka som var förband, brukar sällan uppskatta dem, och blev positivt överraskad när det var 10cc!

(null)

De var mycket bra och efter en kort paus var det dags för TOTO. Vilket jubel i arenan.

(null)

De spelade i nästan två timmar, blandade från olika album. Alla mina favoriter var med 

(null)

Och som extranummer spelade de Stop loving you, och hela arenan sjöng med. Lyckliga gav vi oss ut i den svala natten och bilade hemåt. Jag höll mig vaken ganska länge, sov bara de sista 7,5 milen. Trött nästa dag men så värt det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0