Varm höst gynnar solel och trädgårdsfix

Början av november och ingen kyla ännu. Tror jag tycker det är positivt, i alla fall om det om några veckor blir kallt och sen snö. Det som är bra med detta väder är att den försenade installationen av solel kan ske. Sista veckan har jag herrar som grejar på mitt tak. Inom kort är denna del färdig, sen ska det kopplad ihop och anslutas mot elnät mm. Så nån el kommer jag nog inte få förrän solen kommer åter i början av nästa år.

(null)

(null)

Vädret har också gjort att jag häromkvällen fick stubben från min stora tuja bortgrävd.

(null)

En annan rot från en buske blev också uppgrävd och på baksidan jämnade de till runt träden.

(null)


Idag på lunchen (jobbade hemifrån) passade jag på att dra om och skarva kabeln till min Automover, dels hade den gått av och dels ska den inte längre runda tujan.

(null)

Och så jämnade jag till jorden och la på lite gräsfrön. Det är nog för optimistiskt, tror småfåglarna kommer fylla kråset. Men kanske det förgror lite och kommer sig starkt till våren, annars får jag så om igen.

(null)

Nöjd med insatsen och med frisk luft i lungorna återgick jag till arbetet efter rastens slut. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0