En helg att göra vad som faller på

Efter en intensiv jobbvecka där jag somnat framför nått tv program nästan varje kväll, kom helgen. Denna helg hade jag inget speciellt inbokat, är skönt att ha det så nån helg ibland.  Efter att dragit mig lite längre och ätit frukost blev det fika hos Syss och sedan tog vi en tur till Bra Begagnat. Vi fyndade inte lika många böcker som vi brukar men ett par blev det. Sen en tur till Lidl där vi kollade in deras julsortiment. De har väldigt mycket annorlunda choklad och kakor. Väl hemma tvättade jag ut mina odlingshinkar, tog in min Automover och planterade lökar.

(null)

Jag röjde lite i garaget och tog en tur till Återvinningen innan jag eftermiddagsfikade hos mamma.

(null)

Passade också på att bädda i rena lakan.

(null)

Började att titta på Thai Cave rescue på Netflix och hann se ett avsnitt innan jag åkte till Syss där Håkan bjöd på fantastisk kvällsmat! Sen tittade vi på Do be doo och premiären av Så mycket bättre. Vi drack glögg, fick prova Blossas alkoholfria rosé som var mycket god varm.  Jag provade inte den kall som rekommenderas då Syss sa at den kändes så söt

(null)


Väl hemma fortsatte jag att titta på Thai Cave serien och det var sig inte bättre än att jag såg den färdigt, blev väldigt sent!  Drog mig länge på söndagen och fixade lite inne. Ska ha rörmokare på besök inför att vattenmätaren ska bytas så behövde ta bort korgar och hyllplan i ett skåp i tvättstugan. Jag rostade också min fröblandning.

(null)
 
En långpromenad i det trista vädret och lite te och pepparkakor förgyllde och så varvade jag ned söndagen med att gå på bio.

(null)

En underbar feelgood film som gjorde mig glad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0