Fjällen på hösten

När jag slutat jobbet på fredagseftermiddagen åkte jag Med Syss och co upp till Sälensfjällen. Det blev kvällsmat i Filipstad på vägen upp och när vi kom upp till stugan blev det lite mys med te och levande ljus innan vi kröp till kojs. Efter en god natts sömn vaknade vi upp i ett höstligt Sälen

(null)

Efter lite förmiddagsfika gav vi oss iväg för att gå en tur upp på Storfjället.

(null)

(null)

Efter en stund med lite lagom stigning var det dags för branta stigningen upp mot toppen.

(null)

(null)

Vi gick vidare på uppe på fjället, utmed leden där jag brukat åka skoter.

(null)

Vi slog oss ned bland de vackra färgerna och åt lite lunch.

(null)

Vi gick vidare och sen ned för backen vid högfjällshotellet. Det kändes i mina knän!
Vi gick åter mot bilen och åkte sen för att handla lite till kvällen.

(null)

Åter i stugan lagade vi äppelpaj över öppen eld.

(null)

(null)

Som vi sedan avnjöt med kaffe

(null)

(null)

Håkan satte upp snökäpparna utom där byggställning stod i vägen. I nästa vecka går de igång med att lägga om taket på del av nedre stuga.

(null)

(null)

Sen njöt vi av att alla inne i stugan, läsa, äta Håkans goda matoch se Dobido. Blev en tidig kväll. Efter Syss inte mådde helt ok blev det ingen vandring för dem på förmiddagen utan vi gjorde matsäck, städade och packade ut. På vägen hem åt vi lunch vid Vemforsen och tog lite kaffe på maten vid Vansbrokonditori. Kom hem relativt tidigt på eftermiddagen.
En fin resa som så ofta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0