Åter till snön

Efter jobbet på fredagen var det dags att åka upp till Sälen. Brfen skulle ha årsstämma och jag och Syss tänkte få sista skidåkningen för säsongen. Vi kom iväg sent och både åt och fikade i bilen på vägen upp. Ganska sent kom vi fram och fick parkera längst ut på uppfarten då snön rasat av taket och ingen plogning skett.

(null)

Efter att ha tagit oss upp till min stuga med visst besvär blev det ganska snart läggdags. Vi vaknade tidigt på lördagen till strålande solsken och hängde i vid liften innan den öppnade. Termometern visade plus tolv grader och endast Lindvallens skidområde var öppet.

(null)

Manchestern var inte lika härlig som det kan se ut, den var en kombination av slush, klumpar och halka men vi åkte ändå. Jag fick började må dåligt, helt yr och matt och hade problem att orka ta mig ned så varje backe tog tid. Efter ett par timmar tog vi paus vid snögubben. Det var fullspäckat ute i solen så vi njöt varm choklad och våffla inne vid öppna spisen.

(null)

(null)

Det blev lunch i stugan och fika i Fjällkyrkan innan årsstämman. Sen middag på Gustavs innan vi åkte tillbaka och avslutade kvällen med film och valnötsglass. Nästa dag vaknade vi till snöoväder och vi hade snö nästan halva resan hem. Såg sen att det kommit nästan 50 cm snö totalt under några dagar. Då kände jag mig glad för att vara tillbaka till våren.

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0