Mera påskledighet

Det som är så skönt med helger som har en annandag är att man får en extradag innan jobbet börjar igen. Det gör också att man hinner med både nöje och nytta. När la familia åkt till respektive hem strosade jag lite i trädgården, drog upp lite ogräs men valde sen att sortera pärmar mm som ska åter in i det renoverade kontoret. På annandagen sov jag länge, åkte sen till miljöstationen med papper, glas mm och köpte jord för att kunna skola om  tomatplantorna. Sen gav jag mig ut för att kratta.

(null)

Det blir många, stora högar med kvistar och löv. Gjorde kort paus för lunch och krattade sen vidare innan det blev dags för eftermiddagsfika i solen med Syss.  Eftersom jag börjat få blåsor i händerna av krattande stoppade jag för idag och städade istället ur bilen innan jag gick in och åt kvällsmat. Med en ljudbok i öronen går de flesta arbeten mycket enklare.  Sen skolade jag om tomatplantorna, har flera olika sorter och några extra till bl a äldsta dottern som inte hunnit så i år.

(null)

Efter det blev det lite slöande framför ett avsnitt av Drömslottet, lite mosig i ansiktet av att ha varit ute nästan hela dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0