Renoveringen fortsätter


Efter att ha tagit ned tapeter och spacklat var det dags att måla taket och taklisterna

(null)

Sen fick allt stå stilla till helgen då Syss kunde hjälpa mig att tapetsera. Eftersom tapeten skulle mönsterpassas klarade jag inte av det ensam. Vi började med förmiddagskaffe innan vi satte igång.

(null)

Vi jobbade till lunch och tog en liten paus för att äta, sen på’t igen 

(null)

(null)

Vi eftermiddagsfikade i solen ute på altan innan vi gjorde det sista rycket.

(null)

Lite efter 18 var vi klara med hela rummet, så nöjd med resultatet!
Jag blaskade av mig och bytte kläder och fick sen god kvällsmat med kött, hasselbackspotatis, rödvinssås och hemslagen bea hos Syss.

(null)

Blev en tidig kväll, trötta och med ont i kroppen.
Jag köpte förresten en ny tapetskärare som var toppen att skära med mot ex taklisten. Den kan jag verkligen rekommendera.

(null)

Söndag satte jag dörrfoder och golvlister.

(null)

Och fixade till doslocken för att de ska smälta in bättre

(null)

Jag målade kanterna med grå färg och mönsterpassade in tapet på locken.

(null)

Nöjd med resultatet, ser du doslocket?!

(null)

Röjde undan det mesta och slängde skräp på återvinningscentralen innan bad och slöande framför en serie. Nu ska eluttagen fixas och rummet få tillbaka möbler. Hoppas på att vara klar till påsken



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0