Vår och fix

Nu blir det sakta men säkert vår på riktigt. Tycker det är ok med lite kallare vår så att vitsippor mm finns länge och inte allt exploderar och blommar över. Har köpt en begagnad cykel som jag fixat till med lite svart sprayfärg, nya handtag mm från DS. Så nu finns den redo vid besök.

(null)

Vid min arbetsplats blommar nu körsbärsträden, vem behöver Kungsträdgården 

(null)

I höstas grävde jag upp en stor spirea bredvid verandan på framsidan. Min plan var att plantera en vit rhododendron där. I torsdags köpte jag en cunningham white på Granngården.

(null)

(null)

I lördags planterade jag den. Ska bli roligt att se den växa, ja för det kommer ta ett tag innan den är fullväxt 

(null)

(null)

Ska lägga på täckbark på markduken.
Passade också på att dra om kabeln till Automovern så att den klipper närmare i till rabatten.

(null)

Jag har fortsatt med kontorsrensningen och det blev en vända till soptippen. Jag har också börjat fixa altanen, sopat och skurat och tagit fram dynor mm. Nu kan värmen komma!

Jag tog tag i två projekt, det ena att fixa till en bit bänkskiva och skruva dit ben så jag fick ett skrivbord på kontoret,

(null)

Jag monterade också ihop den modifierade Trofast hurtsen.

(null)

Slipade och målartvättade

(null)

Målade med häftgrund

(null)

Och så täckmålning i grått. Hur den blir till skrivbordsskivan hos Arvid får ni se längre fram

(null)

Varvade ner på första maj med te, scones och en bok, allt medan regnet skvalade

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0