Våren är här!?

Efter en regnig fyradagarsvecka blev det helg igen. Hade funderingar på vandring på lördagen men väderprognosen gjorde att vi ställde in. Fredagskvällen avnjöt jag dock i gott sällskap då vi firade syrrans bonusdotter som fyller år. Hon bjöd på goda asiatiska biffar med couscous och andra tillbehör. Till efterrätt blev det hennes goda salta pecannötkolasås och glass, har saknat den.

(null)

 
Lördagen började mulen men utan regn. Jag fortsatte det som känns som evighetsjobb, att rensa papper och pärmar från kontoret. Sakta vred vädret om och när Syss ringde vid 11-tiden och undrade om vi inte skulle ta en liten kort vandringsutflykt efter lunch hakade jag på. Vi åkte till Sveafallen och gick en kortare tur i den vackra naturen med stenblock, klippor och jättegrytor.

(null)

(null)

Inte många kilometer men upp och ned och ojämnt underlag så det kändes i mina stackars knän.

(null)

Efteråt fikade vi i solen vid Berget. Vi hade hoppats på att bageriet med sina goda bullar skulle vara öppet men det var igenbommat.
Väl hemma igen hämtade jag släpkärran och började lasta på ris och löv som jag krattade förra helgen. Sen blev det dusch och grillat med Håkans goda potatissallad mm. Vi såg färdigt en gammal film vi påbörjat för några veckor sedan, I samlarens spår.
Söndag vaknade jag till strålande solsken om än lite krispigt innan solen värmt upp. Jag tog med mamma på gudstjänst, hon har inte orkat på ett tag, och fixade sen lunch samtidigt som jag pratade med äldsta dottern o co.

(null)
Såg  årets första citronfjäril igår så och idag dansade en i min trädgård 

Eftermiddagen tillbringades i trädgården med att klippa ned torra blommor och kratta ihop lite av det sista. Fika på altanen blev det också förstås. Så lycklig över allt som är på väg upp i trädgården!

(null)

Har egna blåsippor på tomten!

(null)

Och älskar att hänga ut lakan på tork i solskenet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0