Sälen -tjejmilens helg

I fredags efter jobbet åkte jag, Syss och Mathilda till Sälen. Härligt väder och resan gick snabbt. I Vansbro köpte vi fikabröd och åt god mat på Thairestaurangen. Vi handlade på Ica Lindvallen och vid nio-tiden var vi uppe. Vi fikade och åt lite ost och kex innan vi tog kväll.

(null)

Nästa dag var det dags för Tjejmilen Sälen. Jag var så sugen på att anmäla mig men insåg efter vårruspromenad att det inte skulle gå med mitt knä. Mathilda som skulle ha sprungit 10km har fått bihåleinflammation och åt antibiotika så det blev bara Syss kvar som anmält sig till 5 km. 

(null)


Vi åkte upp med liften till toppen av Lindvallen. 

(null)
 
Ganska snart blev det dags för start. Syss sprang iväg medan jag och Mathilda slog oss ned med en kopp kaffe.

(null)

(null)

Vi visste inte hur snabbt hon skulle springa men spanade mot målupploppet. Och så såg vi nån vi kände igen.

(null)

Imponerande sprunget på ca 40 min! Så bra för att vara första trail.

(null)

Vi åt lunch, jag trimmade och fixade innan vi åkte en tur. Vi åkte till lägenheten i Hundfjället förvar kolla av och upptäckte till min förfäran att det varit spisbrand i lägenheten!  Luckorna borttagna, stommar värmeskadade, kaklet bränt och mycket mer. Det behövs en hel del renovering, bara så konstigt att Skistar inte meddelat.

(null)
 
 Det blev eftermiddagsfika i fjällkyrkan 

(null)

och så lite mer slöande i skuggan vid stugan innan vi åt god middag på Gustavs grill. Kvällen avslutade med promenad och Livet efter dig. 
Efter söndagsfrukosten tog vi en promenad i området innan vi började åka hemåt. Flera loppisstopp blev det med lite roliga fynd och lunchmacka på Vansbrokonditori.

(null)

(null)

Eftermiddagskaffe drack vi vid stationscafet i Lesjöfors.  Sen eftermiddag var vi hemma och jag packade upp, tvättade och tog det lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0