Försommarvärmen, bröllopsplanering och firande

Vilka dagar det varit med sol och värme. Allt slår ut och det är så fin ny, krispigt grönt.
Åkte ned för att träffa mina fina och började med glass i solen.

(null)

(null)

innan vi gick ned till Landsjön för att bada fötterna. 

(null)

(null)

men som slutade med premierdopp för Arvid och Vera.
Nästa dag åkte jag ned till svärsonens föräldrar för att planera bröllop. Vi besökte festlokalen och kyrkan.

(null)

(null)

Och tittade in på några loppisar innan vi satt ned för att planera delar av den stora dagen.

(null)

På kvällen firade vi yngsta dottern och sonen som fyllt år. Vi åt grillade revbensspjäll och god sallad med potatis mm. Vi avslutade med marängsviss och paketöppning . Sen tittade vi på eurovision men troppade av, en efter en. Tillslut var det bara Arvid och morbror som såg Loreen vinna.

(null)

På söndagen var vi på familjegudstjänst och fixade sedan Arvids skrivbord med hurtsen jag modifierat. En ledlyslist monterades under skivan så nu är det gaming stil på rummet.

(null)

(null)

Än så länge är det Lego på ena halvan och skrivplats mm på andra. Med tiden blir det nog gamingdator. Vi hjälptes åt att montera några lagerhyllor innan det var dags för hemresa som fick gå via Kumla för att lämna av sonen som tog sig ned med tåg.

(null)

 Trött kollade jag av i trädgården innan jag slog mig med med en bok, ett bra avslut på kvällen.  Så tacksam över en fin helg på många sätt och över min blommande Rhododendron.

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0