En annan typ av skapande

I förrgår genomgick jag en knäplastik, dvs bytte mitt knä mot protes. Har haft problem med artros i många år men sista åren fått mer och mer smärta, har tappat gångförmåga och fått belastningssmärtor i andra benet, höfter och rygg. I höstas fick jag besked  att nu var det tid för operation och 1 februari var det dags. Många känslor kring detta och oro för det som är okänt, smärtan, stelhet mm.

(null)

Fick själv märka ut så rätt knä opererades. Efter några timmar var jag tillbaka på vårdavdelningen. Allt kändes riktigt bra och jag fick ganska snart upp och gå och träna med en jordnötsboll.  Visst är det fantastiskt att det fungerar att göra!

(null)


Pga av dålig markservice hemma fick jag stanna över natten, annars kan det ske som dagkirurgi  Fredagen började ok men sen kom mer smärta och svårighet att lyfta benet. Vanligt när läkemedlen från operationen går ur kroppen och knät svullnar pga operationen.  Har extra smärtstillande att ta och nedtrappningsschema för de långtidsverkande. Lång resa hem p g s samåkning och det tog på krafterna att få nån struktur kring allt i hemmet. Haft en ok natt och försöker hitta vardag med fokus på träningen och vila i bra balans. Börjar dock redan bli rastlös, hoppas att bokläsning, film och nått besök nu och då ska hålla den under kontroll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0