Nu är glada julen slut, slut, slut

I helgen städade jag undan julen. Plockade bort adventsljusstakar, julpynt, julgardiner i köket (enda stället jag byter gardiner) mm.
Tillslut kastade jag ut granen, det kändes lite sorgligt då den var så fin och det är så mysigt ljus i vardagsrummet med granen tänt.

(null)

Det blev ingen julgransplundring, inte så meningsfullt när man är själv men jag sjöng träskovisan för mig själv. Granen trivdes och hade börjat skjuta skott, så jag hade kunnat ha den kvar men det passade bra att kasta ut den denna helg

(null)

Sen många år tillbaka har jag skrivit lite om året som gått, en tradition jag ärvt av min mamma. Under många år har det varit korta texter på lådan med julgranskulor.

(null)

Men eftersom det blivit fullt skrev jag över allt i en bok och har sen fortsatt skriva i den boken.

(null)

Har ni några speciella traditioner när julgranen kastas ut/julsakerna plockas bort? 
Jag tycker det är synd att inte fler julgransplundringar ordnas, hör nästan bara om de som kommunerna runt omkring anordnar samt den julgransplundring som min fd svägerska anordnar för barn och barnbarn och som alltid drar många.

(null)

Förra året ordnade jag och några kollegor julgransplundring med fiskdamm på jobbet vilket blev uppskattat, i år var det inte så många på plats så det blev lite rumphugget 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0