Ny glans åt gamla Bettan

Den 40 år gamla husvagn vi haft i över 20 år har tjänat oss väl och förhoppningsvis ska den fortsätta göra det  Har ett litet läckage som jag måste åtgärda och även göra om lite inne.
Utvändigt har husvagnen blekts av sol och vind, taket behöver få ny färg och kortsidornas orangebruna färg är nästa helt borta. Jag har letat efter en kulör som ska fungera och igår började jag måla.

(null)

Rengjort igen (tvättade hela vagnen förra veckan) och maskerat lampor mm. Sen var det bara att gå på med liten pensel och roller.
Pilligt och en och annan insekt som landade i färgen. Men hittills är jag nöjd med resultatet.

(null)


Ska bli regn så dröjer nån dag innan slutmålning. Och jag tror taket får vara till efter campingsemestern
Har använt bengalack på rekommendation av färgaffären, och tänker samma märke till taket. Kofferten har några sprickor som jag tänker spackla med nått plastaktigt, och så på med lite färg där också. Kommer mer bilder framöver.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0