Äntligen Sälen!

Efter mer än fem månader var det äntligen dags att resa till mitt älskade Sälen. Knäoperation gjorde så jag missade både sportlov och årsstämmohelg i år.
Jag, Syss och Mathilda var det som reste upp. Det blev sushi i Vansbro till kvällsmat (och självklart inköp av filabröd mm på Vansbrokonditori) 

(null)

I Lindvallen hämtade de ut sina nummerlappar och vi handlade till frukostar och lunch. Så lycklig att nyligen vara uppe och njuta av sommarljuset

(null)

Vi gofikade och tittade på film innan läggdags. Nästa
Morgon åter till Lindvallen och Tjejmilen Sälen. Syss startade först med
5 km.

(null)

(null)

Sämre väder än förra året, kallt, blött och halkigt
Efter lite väntan var det dags för Mathilda och 10 km

(null)

Sen åkte vi hem för lunch. De andra tog det lugnt medan jag tog ut trädgårdsmöbler, trimmade och inspekterade det utbytta fönstret i badrummet 

(null)

(null)

Vi eftermiddagsfikade i Fjällkyrkan och inspekterade lägenheten i HundfällsCenter.

(null)

Väl åter tänkte jag grundmåla fönsterfodret men gav upp pga dålig färg och myggor

(null)

På kvällen åt vi på Gustafs grill och sen blev det Liam Neeson film i stugan.

(null)

Söndag morgon med regn, vi åt långfrukost och packade sedan ut. Regnet upphörde ganska snart och vi fick en fin hemresedag.
Stopp på stadium outlet och loppis innan lunch på Jannesgården i Malung (rekommenderas) 

(null)

Det blev en glass till efterrätt 

(null)

Vi besökte en fin affär i Vansbro med både nytt och begagnat. Ett litet inköp blev det

(null)


Ytterligare loppisstopp och fika vid Stationshuset i Lesjöfors hann vi också med innan vi kom hem, nästan till kvällsmatsdags

(null)

Längtar redan tillbaka till min stuga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0