Höst i fjällen

I fredags åkte jag, Syss och Håkan upp till Sälen, lite senare på hösten än annars. Ett stopp på Vansbrokonditori för att köpa valnötsbröd (som var slut)  lite gofika och eftersom vi kommit iväg i bra tid blev det sushi till kvällsmat i Sälen byn. Lite handling och så var jag äntligen uppe igen!
Blev lite tv och årets glöggpremiär (för mig)

(null)

(null)

Efter en god natts sömn vaknade jag upp till ett grått Sälen. Utsikten över fjällen var borta

(null)

Håkan kastade ihop de björkvedskubbar som låg på tomten efter trädfällning.

(null)

Syss och jag pusslade. Sen gick vi en tur upp på mitt fjäll

(null)

(null)

Jag vände efter en stund medan de andra gick upp till toppen. Jag började fixa med utebelysning. När Syss var tillbaka och vi lunchat flyttade vi upp belysningen högre upp i granen.

(null)

(null)


Vi åkte till Hundfjället för att plocka ur några förråd då jag nu bestämt mig för att sälja lägenheten. Efter det blev det fika i Fjällkyrkan 

(null)

Lite kompletteringshandling och sen åter i stugan. Eftersom oklart när jag ska upp nästa gång satte vi upp adventsljusstakarna (vi fick ta en till tripp till affären för att köpa nya lampor till den ena)
 Vi pusslade lite tills mörkret föll så vi kunde fota belysningen

(null)

Lika mysigt som vanligt

(null)

Vi åt pinza till kvällsmat och såg på Den sista resan 
Frukos intogs i min stuga innan det var dags att plocka ihop och påbörja hemresan då det regnade och nån vandring inte lockade 

(null)

Sa hej då till stugan och de  små mössen som också börjat fixa för vinter och jul

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0