Hemmahelg

Efter att varit borta många helger på raken har jag haft en hemmahelg. Vaknade tidigt på lördagen, 2 grader ute, så jag fixade lite inne och planterade ljung i krukor på solsidan innan jag tog tag i att tömma poolen.  Monterade bort pump och värmare sånär som på ett par kopplingar som satt som
berget.  Vid lunch kom regnet.

(null)

Gick in och lagade raggmunk till lunch och gick sen ut på ch röjde i friggeboden innan jag kunde fortsätta ute och stänga igen växthuset 

(null)

Liten tur till tippen och fika hos mamma innan jag fortsatte röja runt, fick även hjälp av grannen att lossa kopplingarna. Upptäckte att mitt staket var påkört, visade sig vara en lastbil som backat på det, två gånger still och med. Blev att kontakta företaget.

(null)

Njöt sen av ett varmt bad och te framför tvn.
Vaknade och FaceTimade med Arne och yngsta dotter. Plockade så undan målarbord och spröjsdelar som stått i finentren under flera månader, diskade ur odlingshinkarna mm

(null)

Kapade hyllplan till Äldsta dottern 

(null)

Gick en promenad och fikade med Syss, sen en tur till tippen igen, städning av bilen, köra in poolpumpen mm till garaget mm

(null)

En underbar helg med både jobb och vila, helt i min smak 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0