Borta bra men hemma bäst...

Nu är jag hemma igen efter en vecka i Sälen. Har varit så skönt att åka skidor, bräda, slappa, vara tillsammans, njuta frisk luft och sol.  Men nu är vi hemma och även om det  är lite jobbigt att packa upp allt, torka pjäxor och bagar, tvätta skidkläder som ska hängas undan mm så känns det skönt att vara hemma igen. Hoppas på en fin dag i morgon då vi utöver tvättning mm kan hinna lite ute i trädgården.
Häromdagen såg vi ett TVprogram om en safari i Afrika.  De såg giraffer, zebror, flodhästar, elefanter mm som vi bara ser i djurparker och vi pratade om vad det måste vara fantastiskt att se dem i fria naturen. Idag på vägen hem såg jag inom loppet av några mil: tre råddjur, en massa svanar, två tranor och flera vildsvin. Väl hemma fick jag syn på en igelkott som verkar trivas under vår lekstuga och straxt därefter kom en hare hoppande på gatan. Visst har vi det fantastiskt vi med som kan se olika vilda djur i vår närhet!


Kommentarer
Postat av: Malin Inspiration & design

designhappens;



Hej på dig!

Det känns jättebra nu när barbänken är på G. Mattias håller just nu på med bänkskivan till den. Du är inte ensam om att sakna skapandet och "hemma hos", jag gör det också.





Jag har gått igenom en hel del jobbiga saker den senaste tiden som har gjort att det inte har blivit lika mycket skapande. Jag har inte haft samma fokus på det tyvärr.



En annan orsak är att Mattias inte har lika stort intresse som jag. Det gör att saker (som ligger på han) drar ut längre på tiden än nödvändigt. Det känns väldigt tråkigt men jag orkar inte "tjata" på honom jämt heller. Man får hoppas att det blir ändring på det framöver. :)



Jag mår som allra bäst när det händer något här hemma, när man skapar och fixar. :) Sen spelar självklart tiden och orken in. Orken brukar komma när jag tar mig för något men tiden att dokumentera finns inte alltid. Det tar ganska mycket tid att fota och fixa med. En annan orsak är den ekonomiska biten, det kostar ju en del också. :)





Jag har ju bara bloggen som en hobbysyssla. :) Men jag förstår ju att man vill kika på sådana bilder. :) Så förhoppningsvis kommer det mer av den varan fram över. Nu håller sovrummet på att fixas t ex.

Jag tycker själv mycket om att kika på sådana bilder på bloggarna. Det är mer inspirerande än bara produktbilder tycker jag.



Jag hoppas också kunna visa upp lite utemiljöbilder. I sommar kommer förhoppningsvis en altangrund att påbörjas. Även detta hänger mycket på Mattias. Det är ändå han som ska bygga. Även om jag gärna hjälper till. :) Det är trist när man inte har samma gnista när det gäller inredningsintresset. :( Man kan bara hoppas att det blir till det bättre. :)



Ha en fin Måndag! :)



Vilken söt liten igelkotte! :)

2009-04-13 @ 10:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0