En doft av nytvättade lakan

På vägen hem från jobbet stannade jag vid det stora köpcentrumet och köpte en ny sele till vår Hund. Passade på att titta på lite inredningsprylar i en annan affär. Köpte dock inte så mycket, bara ett par påsar med lavendel. Är lite svag för att ha sådana i underklädeslådan och bland lakana. Bland lakana får den vara tills dess att de istället kan dofta efter att ha torkat ute i sol och vind.  Visst är det väl en ljuvlig doft. Den som kunde fånga den och lägga i burk skulle kunna göra sig stora pengar ( ja, jag vet att det finns doftljus som ska dofta nytvättat men det funkar inte). Idag är det sol och hade jag varit hemma lite tidigare hade jag kunnat tvätta och hänga ut, får se om det blir i morgon istället. Men då ska jag fixa den sista maten och packa för vår Sälenresa så det kanske får vänta tills efter Påsk.



Lavendel, mmm




Nytvättat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0