Ett rum att komma hem till

I övermorgon kommer Äldsta dottern hem efter att ha varit ute på en jordenruntresa i 3 månader! Ska bli så gott att krama om henne igen! Men sen blir hon inte hos oss så länge, hemma är inte helt och hållet hos oss längre. Sen ett och ett halvt år tillbaka bor hon i Jönköping och har sin egen lägenhet. men hon kommer  ju hem till oss ibland, som över jul och så. Hennes rum står fortfarande redo att ta emot henne. Har funderat hur länge man har det så, är säkert olika beroende på om man har behov av utrymmet, och hur mycket eget hem barnen skaffat. Hennes rum får nog vara tills hon och pojkvännen slår sina påsar ihop och börjar sitt egna hem, (tror jag). Under början av tonåren hade hon lite djungel/asien inspirerat rum men gjorde om för några år sedan. Brunt och turkos var färgvalet nu och som fond vid sängen satte vi upp en ursnygg randig tapet i de färgerna. Var ganska svårt att tapetsera på tvären, tyckte jag. I sängen sedan kuddar i turkost och brunt från Ikea, Lagerhaus, och Malaysia semester. Alla små detaljer såsom ljus (i mängder) blomkrukor mm går också i turkost. Ett rum som blev lyckat och som hon och jag fortfarande tycker om..







Är bara tvungen att lägga in en bild på något annat vackert -  det sex dagar gamla fölet Decor som finns i min närhet, passande namn eller hur! Sådana sötnosar ger lite vardagsglädje, vilket kan behövas när man är åter på jobbet efter påskledighet. Ingen gör ens jobb medan man är borta så det blir mycket att ta tag i när man är tillbaka. Fast jag måste ändå säga att mitt jobb för det mesta är väldigt kul

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Who is the fotograf? = ) stolt

2009-04-14 @ 19:54:28
URL: http://liveforyourdream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0