Blåbär och skafferi

Så här under de sista timmarna av min sommarsemester har jag fått extra mycket energi. Jag vill ha ordning på saker när arbetet och vardagen börjar. Bland annat städade jag i mitt skafferi. Jag har visat bild på det tidigare när jag visade vår köksrenovering. Vi byggde det i ett sånt där hörn i köket där det tidigare inte stod nått vettigt. En stol eller nån prydnadsgrej. Detta skafferi slukar massor och där har jag konserver, torrvaror som mjöl, ris pasta, bröd, läsk och mycket annat.







Utöver att städa och greja har jag bakat blåbärskaka. Massor av sockrade blåbär på en kaka av vetedeg som gräddas och ätes ljummen, mmmmmm. Vi frossar i blåbär just nu. Yngsta dottern och hennes bästa vän har plockat blåbär i några dagar nu. Dessa säljer de sedan till släkt och vänner och tjänar på så sätt en hacka. man kan välja mellan att köpa orensade eller lite dyrare rensade och jag valde rensade, fy så tråkigt att rensa blåbär.




Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, vad gott med blåbärskaka!

Postat av: Lina

Är precis som du...=)Har oxå rensat en del här hemma och kört grejer till kyrkans second hand, skönt att bli av med det och samtidigt veta att andra kan få glädje av det! Du, den där blåbärskakan lät supergod! Själva festar vi på svartavinbär i olika former efter att dottern och jag plockat av buskarna. Ha en bra vecka! Kram Lina ps. nu har vi bokat en vecka i sälen över jul =)längtar.....

2009-08-17 @ 22:40:34
URL: http://www.homebylina.blogspot.com
Postat av: Anonym

Mmm, låter gott med blåbärskaka... Kanske får komma och smaka ;)

Jag fick också ett ryck här innan jobbet började och rensade och städade skafferiet, det behöver ju göras då och då. Vad skönt det känns efteråt.

Hoppas du får det bra på jobbet!

Kram

2009-08-20 @ 09:57:52
URL: http://pastorsfrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0