IKEA utställningen - inte vad jag förväntat mig

Har varit två dagar i Stockholm för jobb. Hade några timmar över innan tåget skulle gå hem och hade bestämt mig för att passa på och se IKEA utställningen på Liljevalchs. Det är sista helgen som utställningen visas och det var en strid ström av människor som ville besöka den.  Det fanns en hel del intressant att läsa om IKEA och olika produkter, lanseringar i olika länder mm. Lite möbler från olika tider visades, bla scopanfåtöljen. En sån fick jag i början av tonåren av en granne och den står fortfarande på vinden. En brun med orange dyna. Känns dock inte som nått jag vill ha i framme i mitt hem nu.











Var också lite roligt att se IKEAkatalogens omlag genom åren. En sak slog mig dock: Från mitten av 90 talet och fram till idag har det inte hänt så mycket, vita väggar, vita soffor och lite annat har blivit lite standard - borde inte mer ha hänt på 15 år?





Jag kan dock säga att som helhet blev jag besviken, jag hade förväntat mig mycket mer. Mer möbler, mer utställning. Har du inte hunnit se den i sommar har du alltså inte missat något. Är det nån mer än jag som blivit besviken eller är det lite kejsarens nya kläder......



 

 

 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Tråkigt att du blev besviken! Men då missade jag inte så mycket, alltså.

Postat av: FURNISH.etc

Var jättenära att åka dit sista helgen, men fick förhinder (var lite småledsen över det ett tag). Men vad bra, då har jag inte missat något alltså ;) alltid skönt och höra sånt när man själv inte varit där ;)



Sv; Vad kul att du tycker om vårt kök trots att du inte är så förtjust i grönt :) Och så himla bra att du lämnade ett litet avtryck i min blogg så att jag kunde hitta hit till din fina blogg! Återkommer definitivt! Nu ska jag fortsätta inspireras av alla inlägg här på din blogg. Och du, krya på dig i massor nu! /Emmy

2009-09-15 @ 19:51:18
URL: http://furnish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0