En liten gris av marsipan....

har jag inte gjort men där emot har vi traditionsenligt gjort marsipankonfekt. Det är nått vi gör varje jul, en tradition från mammas sida. Känner faktiskt inga andra som gör egen marsipan. Nu för tiden gör jag mest kulor i vilken jag stoppat en bit nougat eller limpor med sträng av nougat som man sedan skär i bitar. Godare julgodis finns inte. Lite kncäk blev det också, hör till det med. Vi samlas sedan ganska många år hemma hos oss. Mamma, pappa, mina bröder och syster med resp och barn brukar dyka upp. Senaste åren har vi passat på att fira min födelsedag också, (fyller i början av dec). Efter godistillverkningen blev det taco- och räk pajer och sedan kladdkaka med polkagrisgrädde.






För att kunna njuta av godiskvällen och julen har vi slitet med vår renovering. Nu är det inte så mycket kvar, mest finlir. (det är då orken brukar tryta). På nya skåpen i hallen står ljus nu en kruka med lite juldekorationer och en gammal ljusstake. Lite julpynt framme i allafall



Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack för en trevlig kväll! Det blir så fint i alrummet/hallen!

Postat av: Johanna

allrummet

Postat av: Lina

Hi, hi vi brukar oxå träffas vi syskon och mamma och baka julgodis ihop varje år, vi är experter på fudge ;=)Men i år gör vi det uppe i hundfjället och det ska bli sååå mysigt och skönt! Vad skönt att det mesta hann bli klart i ert allrum, men jag känner igen det där när det bara är lite, lite kvar...vår fyra årige son undrade häromdagen när han skulle få sina plankor i taket =taklister =)Ja, ja...dom kommer...Ha det gott! Kram Lina

2009-12-15 @ 20:34:54
URL: http://www.homebylina.blogspot.com
Postat av: Lina

Vi ska bo på Horsion Lodge, blickstigen...har som sagt aldrig varit i Hundfjället och om jag ska vara ärlig så är det faktiskt maken som letat stuga och skött bokningen. Verkar vara fint, enligt bilderna! Det ska hur som helst bli sååå skönt att få komma iväg! Ha en fortsatt fin helg! Kram Lina

2009-12-19 @ 21:29:55
URL: http://www.homebylina.blogspot.com
Postat av: Malin Inspiration & design

designhappens; Rött är så härligt och särskilt till jul. :) Är glad att vi har lite rött i köket så man får den "riktiga" julkänslan. :) Visst är det snyggt & fräscht med vitt också. Tur att man kan ha olika i olika rum. :)Tack för dina snälla ord om min blogg. Jag blir superduperglad! :) God jul & gott nytt på dig och familjen! :) Ser fram emot att följa din blogg också. :) Kram



Vilken fin liten "skylt" med God Jul. Skulle vilja göra sådana med stämplar. :)



2009-12-19 @ 22:11:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0